środa, 1 lutego 2012

Puffki z kurczakiem, mozzarellą i pomidorkami :)


 Zainspirowana czytaniem o kolejnych przepysznych potrawach postanowiłam też coś zrobić :) Takie niby nic do przegryzienia - kurczak z cebulką w ziołach podany w cieście francuskim z pomidorkami koktajlowymi i tartą mozzarellą. Wymyśliłam to dziś :) Myślałam, że będzie ciężkie ale wyjątkowej lekkości tej zagryzce daje właśnie pomidorek :)




Kilka fotek z przygotowań :)






Składniki :
  • 2 duże piersi z kurczaka
  • pół cebuli
  • 100 gr tartej mozzarelli
  • pomidorki koktajlowe
  • 375 gr ciasta francuskiego
  • jajko
  • sól, oregano, pietruszka, bazylia, majeranek, koperek, chilli, czarny pieprz i suszone pomidory do smaku :)
   Teraz kilka słów jak się to robi...
 Kurczaka pokroiłam w dość drobną kostkę, tak samo jak i cebulkę. Przyprawiłam ziołami i solą i usmażyłam na złocisty kolor. Pomidorki pokroiłam w plasterki, choć myślę, że kostka byłaby lepsza.. i posypałam ziołami ( mam taki włoski mix ). Ciasto pokroiłam na 10 równych części i 5 z nich poukładałam na tacce do pieczenia wyłożoną papierem. Roztrzepałam jajko i   posmarowałam brzegi każdego z kawałków. Nałożyłam kurczaka, kilka plastrów pomidorków i obsypałam dość obficie serem :) Wierzchnie części ciasta musiałam trochę porozciągać żeby dało się nimi przykryć te kopce z nadzieniem. Brzegi posklejałam i odcisnęłam widelcem. Bardzo ważne jest by ponacinać ciastka na górze, dając im w ten sposób możliwość "oddychania. Wrzucamy je do rozgrzanego do 200 stopni pieca i zostawiamy na 20 minut :) 

  To co z nich wyszło...





Smacznego!!!!! :)

1 komentarz:

  1. Ale cudeńka ;))) :DDD
    może kiedyś spróbuję.
    m.

    OdpowiedzUsuń